Dag 4 - Berending festival

11 februari 2024 - Gunjur, Gambia

Goedemorgen! Wat heerlijk om elke dag weer te beginnen met rust en stilte. Een vroege haan, verraadt dat de dag niet ver meer weg is: een nieuwe dag met de zon als vaste vriend. Een eerste vogel die wakker wordt uit de boom bij mn lodge, de deur open en de kilte van de ochtend op het blote lijf. Goddelijk! Het ontbijt liet vandaag wat langer op zich wachten dus ging ik eerst maar naar Sifoe om Britt op te halen. Ze zou vandaag een dagje bij Marieke blijven en wat relaxen rond het zwembad. Later hoorden we dat er weinig rust was omdat een groep meiden daar met muziek een dagje uit hadden gepland. Zoals elke dag de agenten bij de politiepost even begroet en hen sterkte gewenst bij hun zware werk. Hele dagen buiten staan in de brandende zon en controle houden op alle passerende verkeer is niet niks. Britt kwam al aanlopen bij het Education Centre tot verbazing van Mofire die met haar meeliep. "Zie je wel: Luuc is echt op tijd!" zei ze tegen hem. Ha ha, ik kan het ook niet helpen maar zo werk het bij mij. Dus konden we samen ontbijten waarna Anita en ik naar vrienden gingen in Gunjur om wat te helpen bij wat klussen bij hun thuis. En wat een verzorging bij het werken: Afrikaanse arbeidsvitaminen, een lunch, sinaasappels, fruitmilk en wonjo. Het maakte er allemaal een leuke dag van. Veel tijd om bij te praten was er niet want we moesten op tijd weer weg. Vanavond zouden we naar het festival in Berending gaan. Dat was nog wel even gedoe want hoe krijg je tien volwassenen die voor een deel nog in Sifoe waren met een Renault Twingo op het festival terrein? Het werd dus een dubbele rit ha ha. En omdat er toch gereden werd namen Marie en Essa ook nog vier kinderen mee. Welja, dat kan best wel! Ha ha. We hebben een heerlijke avond gehad met mooie optredens, dans en muziek van diverse Gambiaanse groepen. Na de laatste rit was de zondag al begonnen. Morgen weer vroeg op voor een vergadering op het Education Centre voor het plastic project. Gauw naar bed dus!

1. Ellen Meulenveld:
    12 februari 2024
    Heerlijk de Twingo zo vol te proppen. Dat was heel normaal in de jaren 60 en begin 70. Wat een mooie herinneringen zijn jullie aan het maken. Helemaal toppie.

Jouw reactie